Alla inlägg under november 2006

Av Jessica - 21 november 2006 23:48

Jag är urless på Gärdet. Mitt såkallade hem. Alltid lika ensamt. Alltid lika kallt.Betalade nyss min månadshyra. Men jag ska inte sova hemma inatt. Inte imorgon. Inte i övermorgon heller.Kom på en passande låt.Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.Det är svårt att sova på saken när man inte kan sova.Det är en ny dag imorgon. Inte för att det gör saken bättre.Suck.Jag vill att Sophia ska komma hem från London.Nu.

Av Jessica - 20 november 2006 14:56

Veckoslutsbesöket i Finland var precis som vanligt. Tråkigt, kallt och dåliga radiokanaler. Trots många tråkigheter fick jag se min kusins unge jag aldrig sett förr. Han är min nya favorit. En blond liten två-årig knatte som ser ut som en vaniljmunk. Jag vill inget hellre än att äta upp honom, så söt är han. Det är någonting med barn som gör mig helt galen. Jag mjuknar, jag blir alldeles varm i kroppen och jag svävar på rosa små moln när de små varelserna befinner sig i närheten av mig.Barn makes me mad!

Av Jessica - 16 november 2006 13:26

Nu när jag fått det bekräftat att jag har hål i tänderna är det genast mycket jobbigare att äta. När jag vet att hålen finns där gör det genast ont när jag tuggar på någonting. Tur att det finns yogurt i flera olika smaker.Ikväll åker jag på en tripp till Finland i några dagar. Bara så ni vet.

Av Jessica - 15 november 2006 14:39

Bläddrade lite i min kalender då jag läste att "Värdelösa barns dag" infaller den 28 december.Började genast fundera över vilka barn som hör till gruppen "Värdelösa". Vem bestämmer det? Hur firar man att ett barn är värdelöst? Nuförtiden införs det hur konstiga dagar som helst...Sneglade ner i min kalender igen och insåg att det stod "Värnlösa barns dag".Jag som hade tänkt fira Värdelösa barns dag, fan då.

Av Jessica - 14 november 2006 15:36

Mina ögon är uppsvullna, jag har en fet klump i halsen och snoret rinner ut ur näsan likt Niagarafallen. Fuck stadbiblioteket och fuck Film History. Min normalt sätt långa stubin blir obefintligt kort när jag känner mig det minsta krasslig. Jag tänker lägga mig i syrrans säng och yla tills jag får färskpressad apelsinjuice serverat framför mig. Om och om igen.Var på besök hos tandläkaren idag. En sista koll innan jag fyller 20 och måste börja betala för besöken. Jag slog på stort en dag som denna! Jag ska få en tand lagad där jag har fetaste hålet. Inte nog med det ska mitt tandkött lyftas upp och en operation ska genomföras längst bak i käften.Där har ni förklarningen till varför mina tänder alltid ilar utav bara helvete.Å du underbara dag!

Av Jessica - 12 november 2006 21:00

Alla människor gör sina beslut här i livet. Stora som små.Jag beslutade mig i måndags. Det var dagen då jag skulle ta tag i mitt liv. Jag skulle börja plugga. For real.Jag gjorde ett pluggschema och skrev exakt upp hur många sidor jag skulle läsa varje dag i världens fetaste bok om filmens historia.I did it. Jag har suttit minst tre timmar varje dag och läst och antecknat på mitt nya hangout stadsbibblan. Med en stor latte varje dag från 7-eleven kan man inte misslyckas (eller somna). Sjukt jävla jättebra är vad jag är.Senattjagintelästhelgenssidorskaviintetalaom.

Av Jessica - 11 november 2006 17:33

En öl blev två och två blev tre och tre blev...Jag kände mig som döden själv när jag steg upp imorse. Hade gjort vad som helst för att få sova i fem minuter till. Men. Jag skulle jobba, på barnvinden i kyrkan. Såg verkligen fram emot att bygga med lego, pyssla med darriga händer och sjunga huvud-axlar-knä-och-tå. Rörelser inkluderat.Rise and shine.Efter en latte på 7-eleven var jag fit for fight. Under legobyggandet var jag så nära att spy att jag sprang ut och hällde i mig litervis med vatten, som blev min räddning. Kidsen slapp få ett trauma för livet.Men, mitt allvarliga problem från gårdagen kvarstår. I något skede lyckades jag av någon outgrundlig anledning lämna ut mitt mobilnummer till en kille i 25-års åldern. Min första tanke när jag såg honom var: "Fan vad ful man kan vara. Fula jävel..." Jag tänker onda tankar utan att ens tänka på det. Men, han var faktiskt ful...1. Han såg ut som Darin. (Utan tandställning)2. Han var en torrboll som bara snackade om "den rätta". (Och nej, jag varken är eller vill vara hans rätta)3. Han var kortare än jag. (Säger sig självt)Dagens fråga är alltså, VARFÖR gav jag mitt nummer till honom? (Minneslucka.) Egentligen ger jag fan i den här killen - han kommer tröttna. Garanterat. Det är bara en tidsfråga. (Har tyvärr tidigare erfarenhet av liknande händelser.) Det är väldigt enkelt att bli av med såna här typer. När han ringer/sms:ar ger man fan i att svara. Piece of cake.Detta kommer dock inte bli piece of cake-easy. För att göra en lång historia kort spred sig mitt mobilnummer snabbare än blixten mellan alla araber inne på krogen. Det såg ut som att de bytte hockeybilder med varandra. Fast med en gnutta mer entusiasm. Den här hockeybilden skulle alla ha. Kusiner, bröder, farbröder och sysslingar skulle ha en bit av mig. Hassan, Abdullah, Mohammed, Mufasa och Amir - alla skulle ha mitt nummer. Telefonen har pipit och ringt hela dagen som aldrig förr. Varje gång det är ett nummer jag inte känner igen låter jag bli att svara. Varje nytt nummer döper jag till Arab 1, Arab 2, Arab 3 etc. Alltså, om ni får för er att ringa mig: låt bli att ha ringa från ett för mig okänt eller dolt nummer - då blir ni döpta till Arab femtioelva. Det är nästan så jag ger applåder till Arab 2 som har ring minst 2 gånger varje halvtimme sedan klockan 14 idag. Att han orkar. Han vill ha nåt han inte kan få. Stackarn.

Av Jessica - 9 november 2006 22:29

Det är kul att läsa folks bloggar. Här har ni några utdrag ur en blogg jag lyckas surfa in på mer än ofta. Den är inte rolig och den ger mig inte ett piss. Ändå läser jag den i tid och otid. "Idag tränade jag, Kristian och André på Rellos. När jag kom hem duschade jag. Därefter applicerade jag en gel-ansiktsmask som jag lät vara ungefär tio minuter. Efter att ha tagit bort denna, prövade jag min nya ismask, jag lät den kylas i kylskåpet ungefär i två timmar innan. Det var verkligen avslappnande. Därefter kom André hit, hjälpte honom med några skoluppgifter och pratade ihop oss.""Idag har jag styrketränat och jobbat. För övrigt har jag tömt mitt förråd på ansiktsmasker och jag måste köpa nya ögonblickligen då jag får tid över.""Väl hemma drack jag protein som alltid efter träningen. Därefter lade jag ansiktsmask. Innan jag applicerar ansiktsmasken sköljer jag ansiktet med varmt vatten. Jag låter ansiktsmasken sitta kvar i tio minuter tills den stelnat helt. Därefter sköljer jag bort den och återfuktar huden med fuktighetskräm. Det ända som nu återstår av min dagliga kvällsrutin är att återigen träna, nu mina magmuskler, innan jag lägger mig.""Några nya manchettknappar som jag talade om i förra veckan har jag tyvärr inte hunnit köpa. Däremot imorgon, skall Isabella hjälpa mig att inhandla ett icepack, en ismask, till mig. Har funderat fram och tillbaka på den här. Dock är det värt att ta en titt på vad affärerna på stan har mig att erbjuda. Jag söker speciellt efter en ismask som man både kan kyla och värma, och därigenom vid applicering uppnå olika resultat.""Igår lade jag ansiktsmask här hemma från Montagne Jeunesse, underbart!""Efter skolan, 11:00, har jag varit på gymet och tränat. Nu lyssnar jag på Wagner innan jag hoppar in i duschen. Skall möta V.Ingmo Fuentes och dra en runda på stan. Jag har ont om ansiktsmasker och måste genast köpa nya. Kanske äta lunch också."Ja, ni fattar grejen. Har inget emot killar som är måna om sitt utseende. Till en viss grad. Killen snackar bara om sina ansiktsmasker och hur han applicerar dem. (TÖNT!!!) Jag ger fan i hans ansiktsmasker. Ändå bara måste jag läsa vad han skriver. Jag måste. Jag bara måste. Jag måste läsa hans blogg och störa mig på honom. Det klias i hela kroppen varje gång han har öppnat sin käft. Vill ni förstå varför kan ni klicka här.Som vanligt när jag är igång och klagar kan jag klaga lite till. Ansiktsmask-killen har en superperfekt och supersnygg flickvän som även hon bloggar om sitt superperfekta och mysiga liv. Nu har jag klagat klart för dagen. Tack för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards