Alla inlägg den 25 november 2006

Av Jessica - 25 november 2006 02:12

Träning. Ordet träning har alltid låtit hur trist som helst i mina öron. Ansträngande. Jobbigt. Svettigt. Tråkigt.Träning ger mig enbart ångest. Tränar jag, får jag ångest för jag inte gör det oftare. Tränar jag inte, får jag ångest för jag inte gör det alls.Senast jag rörde på fläsket var någon gång i våras. I april-månad om jag minns rätt. På den tiden klagade jag över hur jobbigt det var att lokalen låg så långt bort. Det blev ett projekt i sig att ta sig till träningslokalen. Väl framme hade jag tappat den lilla träningsgnistan jag hade fått där hemma.Nuförtiden har jag turen/oturen att ha en träningslokal endast några minuter hemifrån. Nära och bra. Jag känner mig nästan tvungen att köpa ett träningskort. Jag skulle inte kunna klaga på att det ligger långt bort, för det gör det inte. Om jag köper ett kort nu och inte knatar iväg och tränar ett par gånger i veckan är det bara att inse fakta - jag är en latmask.Men kanske är det dags på allvar nu. Kanske är det dags för mig att börja leva ett hälsosamt liv. Jag tror nästan det! I CAN FEEL IT! Beach-07, HERE I COME! Eller så skiter jag i allt och går och lägger mig istället.Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards