Alla inlägg under mars 2007

Av Jessica - 15 mars 2007 19:50

Följande damp ner i mailinboxen från au-pair familjen:"Det har blivit fullkomligt töväder här sen vi senast talade i telefon, med ca +2 grader i över en veckas tid. Snön smälter med rasande fart, om du har ett par gummistövlar & robusta skor typ vandringskängor, ta gärna med." Conversedojjor? Loafers? Mockastövlar med klack? Det är väl sådär lagom...robust.

Av Jessica - 14 mars 2007 21:11

Jag har inte varit sådär överdrivet orolig över min au-pair-tripp som går av stapeln nu på lördag, trots att jag är komplett värdelös på hushållsarbete av alla slag. Jag måste dock erkänna att jag fick en ovanligt stor klump i magen när jag (okej, pappa) kom hem med min enkelbiljett till Finland tidigare idag. Shit. Det här är på riktigt.

Av Jessica - 13 mars 2007 01:53

Hon må vara en gift och stabiliserad kvinna, men hennes musik tycks aldrig mogna. Rockigt tramsiga barnramsor förblir Avrils melodi.Det var nog allt.

Av Jessica - 12 mars 2007 22:11

...men det var visserligen ingen nyhet.

Av Jessica - 11 mars 2007 17:56

När ska svenskarna lära sig att rösta med hjärnan - och inte med röven?

Av Jessica - 8 mars 2007 15:12

Idag är det internationella kvinnodagen, något som jag fullständigt ger fan i. Hej-vi-kvinnor-är-så-jävla-svaga-att-vi-behöver-en-egen-dag-så-vi-en-gång-per-år-kan-känna-oss-starka-och-stolta-över-att-vara-kvinnor-tjoho-let's-celebrate!Jag är stolt över att vara kvinna 364 dagar om året, men inte idag. Idag snarare skäms jag över att vara kvinna istället för att vara stolt. Jag varken vill eller tycker att det ska finnas en dag då vi kvinnor ska uppmärksammas extra mycket. Jävla töntdag.

Av Jessica - 7 mars 2007 20:00

Idag har jag rent teoretiskt sett lärt mig hur man tvättar kläder. Den stora frågan nu är om jag klarar det i praktiken.Återstår att se.

Av Jessica - 6 mars 2007 19:55

Du har bokat följande reguljärresa:Sträcka: Stockholm - Helsingfors Avresa: lö 17/3 kl 16:45Fartyg: GabriellaPersoner: 1 Vuxen Hytt: 1 B2P innerhyttTrots att mina föräldrar promt tyckte att jag skulle boka en plats åt mig på buffén så gjorde jag inte det. Jag tycker alltid synd om folk som sitter och äter i sin ensamhet. Det ser så sorgligt ut. Jag klarar inte av det.Jag vägrar tycka synd om mig själv. Jag får helt enkelt vara utan mat.

Ovido - Quiz & Flashcards