Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Jessica - 1 mars 2007 21:58

Idag har jag bakat en tredubbel sats med kanel- och vaniljbullar. Ska man baka så ska man ta i ordentligt, löd dagens motto. Min feta sats med deg ville aldrig ta slut, men efter 3 timmar och 30 minuter var jag äntligen klar. Mina bullar gjorde succé. (Faktiskt!)Jag känner mig inget annat än stolt.Och trött.

Av Jessica - 1 mars 2007 01:19

Förra natten sov jag väldigt oroligt. Jag hade en hemsk mardröm om min blivande au-pair familj som jag ska bo hos de kommande tre månaderna.Mamman var en känd hyperfeministisk och extremt vänstervriden kommunpolitiker som hela tiden kastade onda blickar på mig. Pappan var desto snällare men en extremt troende man. Han såg till att minst tre stycken sånger skulle sjungas innan frukost/lunch/middag. Herr och fru Cocko-bing-bongs barn gjorde inget annat än att be böner om dagarna. Praise the Lord, halleluja typ.Om jag inte minns helt fel sägs det att det man drömmer har viss betydelse i det verkliga livet.Jag erkänner, jag.är.fett.orolig

Ovido - Quiz & Flashcards