Alla inlägg under oktober 2006

Av Jessica - 6 oktober 2006 15:55

Hade all världens planer för idag. Hade tänkt tvätta mina garderober i nya lyan, hade tänkt jobba lite, hade tänkt packa, hade tänkt plugga. Men framför allt hade jag tänkt sätta sprätt på mitt studiebidrag som ramlade in på kontot i dagarna.Det blev inte så mycket action av mitt tänkande. Vaknade för en kvart sedan och har aldrig känt mig tröttare i hela mitt liv.

Av Jessica - 5 oktober 2006 18:40

Stockholms stadsmission, Kungsholmen.200 pix.Som hittat!

Av Jessica - 4 oktober 2006 19:50

Tänkte bara stajla lite med vad jag fick på jobbet idag.(Nej det är ingen äkta namnteckning, men ändå.)

Av Jessica - 3 oktober 2006 18:17

Holly Dolly - Dolly Song. Håll er undan. Ta skydd i närmsta skyddsrum. Ta fram öronpropparna. Stäng av radion.För några minuter sedan satt jag och lyssnade på P3 helt oskyldigt då helvetet bröt ut. Ni vet det där tecknade mangamongot till tjej som står och vevar med en purjolök om och om igen till något som ska likna finska? Exakt, DEN har blivit en låt. En riktig låt. Som spelas på radio.Jag upprepar: den spelas på radio. Man går inte säker någonstans längre.När jag hörde introt utan att veta vad jag faktiskt satt och lyssnade på blev jag glad. Tyckte nämligen att det lät lite som musiken till barnprogrammet Kia i lådan, som rullade på SVT på 90-talet. Tji fick jag.Nu har jag varnat er, resten är upp till er själva. Den ekar i mitt huvud just nu. Ni vill inte drabbas, tro mig.Men om ni nu mot all förmodan, efter min tydliga varning skulle vara sugna på att ta en titt på Holly Dolly så kan ni göra det här. (Mangamongot har av någon anledning blivit ersatt av en ful animerad kossa. Detta kommer garanterat bli nästa Jambaplåga.)Tack för mig.

Av Jessica - 3 oktober 2006 17:30

För första gången höll jag inte på att somna när vi kollade på film i skolan idag. Francis Ford Coppola kan vara stolt över sitt verk. Bram Stoker's Dracula från 1992 är det bästa jag sett på länge. Hur i hela friden kan jag ha missat att se den? -Pucko!Keanu Reeves är så bra, Winona Ryder är bättre och Gary Oldman är bäst.Jag bara måste köpa den på DVD och titta på den igen. Men inte själv, det vågar jag inte.Filmkväll i helgen, någon?

Av Jessica - 3 oktober 2006 02:05

Något helt jättesuperduper otroligt sker just nu. Mina ögonlock är tunga. Jag är sömnig och klockan har inte ens slagit 3.00 Det finns nog en Gud, trots allt.

Av Jessica - 2 oktober 2006 23:36

Jag vill inte jobba i veckan.Jag vill inte gå till skolan imorgon.Jag vill inte läsa kurslitteraturen.Jag vill inte packa ner mina fina saker i fula kartonger.Jag vill inte flytta. Jag vill inte ta eget ansvar.Jag vill inte vara vuxen.Låt mig va.

Ovido - Quiz & Flashcards