Alla inlägg under oktober 2006

Av Jessica - 11 oktober 2006 01:07

1. Jag kan inte koka pasta.2. Jag kan inte koka ris. 3. Jag kan inte laga mat överhuvudtaget.4. Jag vet inte hur ett strykjärn fungerar.5. Jag vet inte hur man tvättar kläder.6. Jag hänger inte själv in mina rena kläder i min garderob.7. Jag vet inte hur man fyller på kontantkortet på mobilen.8. Jag vet inte hur man kokar kaffe.9. Jag kan inte hantera pengar.10. Jag har flyttat hemifrån.

Av Jessica - 10 oktober 2006 17:33

Jag är ingen schlagerflicka. Jag har inte högerextrema åsikter. Är ingen beundrare av varken Linda Bengtzing eller Adolf Hitler. Men dessa två i kombination är faktiskt rätt kul. Check it out.

Av Jessica - 10 oktober 2006 16:43

Eftersom jag inte har något liv var jag tvungen att kolla upp vilken veckodag jag är född på. Blev lite orolig att det var på en tisdag nämligen. Den 4 juli 1987 var en solig lördag. Phui. Mitt block är återfunnet. Mamma hittade det (mamma hittar allt) framför datorn. Jag hade visst inte letat på överallt.

Av Jessica - 10 oktober 2006 00:43

Kom nyss på att det är tisdag idag. Tisdag är alltid pissdag. Tisdag är den värsta dagen på hela veckan. Har aldrig gillat tisdagar. Tisdagar är värre än måndagar. Har inget större problem med måndagar. Men tisdagar. Usch.Tur att jag fyllde år på pissdagen i år, då slipper jag det nästa år. Och året efter det. Slipper det i några år framöver. Min 26:e födelesdag är dömd att bli pissig.Kusinen fyller 18 idag. På pissdagen.Dagens enda tröst är Desperate Housewives på Kanal 5.Mitt block är fortfarande borta.Piss.

Av Jessica - 10 oktober 2006 00:11

Jag brukar tappa bort saker lite då och då. Både viktiga och oviktiga saker. Men varje gång jag fumlar bort något, så dyker den borttappade saken alltid upp. Någon gång, någonstans. Alltid.Nu har jag tappat bort mitt dödsviktiga skolblock. Det innehåller en massa dödsviktiga saker såsom: höstens schema, mina föreläsningsanteckningar och andra viktiga papper. Jag har letat och letat. Letat lite till. Letat överallt. Blocket kommer inte fram ur sin gömma, hur mycket jag än letar. Får helt enkelt leta vidare. Utan resultat."-Jessica, du ska alltid vara så oansvarig."Nej, det är jag inte. Bara ibland. Kanske.I vilket fall som helst vill jag ha tillbaka mitt block.Suck.

Av Jessica - 8 oktober 2006 20:31

NEW YORK. Han har dejtat några av världens mest glamorösa kvinnor och är nu ihop med Angelina Jolie. Men Brad Pitts första flickvän var, som framgår av bilderna här intill, en helt vanlig tjej. Hon heter Tonya Westphalen, är i dag 41 år och träffade Pitt på Kickapoo High School i gemensamma hemstaden Springfield, Missouri. De möttes när Tonya var tretton och Brad fjorton och var ett par i fyra år. I dag har Tonya två barn. Och Pitt har, som alla vet, tre ihop med Jolie"Vem fan bryr sig?

Av Jessica - 8 oktober 2006 01:10

De flesta partier har en egen webbutik där man exempelvis kan köpa t-shirts, knappar och väskor med partiets egna logotyp på.So far, so good. Feministiskt initiativ kände däremot att de ville sälja mer prylar än så. Kanske ett historiskt certifikat för endast 1000 kronor skulle vara något?"Stöd F!s historiska första valkampanj. Inklusive numrerad och signerad saga av Joanna Rubin Dranger ritad exklusivt för F!" Om inte det passar sig kanske en föreläsning med Gudrun Schyman på DVD-skiva passar bättre? Eller varför inte den ursnygga vita kepsen med F!-loggan på? Ett 10-pack med ballonger kan ju också vara bra att ha. Det passar ju perfekt på barnkalas! Sist men framför allt inte minst: Gudrun Schymans samlade feministbrev fram till sommaren 2005. Det bara måste man ha!Feministiskt initiativ. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Av Jessica - 7 oktober 2006 08:39

Min iPod vill inte connecta med datorn av någon anledning. Störigt.Orkar inte lägga ner energi på varför den inte vill göra det.Får väl vara utan musik. Och jag är inte det minsta bitter.

Ovido - Quiz & Flashcards