Alla inlägg den 2 december 2006

Av Jessica - 2 december 2006 02:04

Avklarade tentor brukar firas. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, så jag väntar till imorgon med firandet (idag för den petiga.)Idag (jaja, igår) var det den första december. Första december innebär chokladkalender i väntan på tomten. Hur torr och äcklig chokladen än är har jag varje år envisats med att ha en. Bara för att. Med åren kommit på olika knep för hur chokladen ska slinka ner på bästa sätt. Mitt bästa tips är att spara ihop flera dagars choklad, smälta dem på ett fat i mikrovågsugnen, köra ner en lagom mängd russin och ösa på med en massa kolasås. Detta avnjutes med hjälp av en tesked.I år är det dock slut på detta krångel. I år ska jag äta chokladen precis som den är. Jag kan nämligen stolt stajla med att jag har en chokladkalender á la vit (!) kvalitetschoklad, direktimporterad enbart till mig från London. Min käre vän Sophia, ska ha stort tack för detta. Hoppas era vanliga chokladkalendrar från trakternas närbutiker smakar som den ska.

Ovido - Quiz & Flashcards